Alles op een rijtje - Reisverslag uit Lloret de Mar, Spanje van Tanya Groesbeek - WaarBenJij.nu Alles op een rijtje - Reisverslag uit Lloret de Mar, Spanje van Tanya Groesbeek - WaarBenJij.nu

Alles op een rijtje

Blijf op de hoogte en volg Tanya

24 April 2014 | Spanje, Lloret de Mar

Laten we de reisverslagen eens onder het juiste kopje plaatsen ;)

Ik vind het erg leuk om jullie reacties te lezen, dank je wel! Anne, inderdaad een gek idee dat jij hier ook had kunnen zijn. Had ik wel gezellig gevonden hoor! Maar wie weet, komen we volgend jaar samen op een bestemming terecht! :)

Het leven hier in Spanje is even wennen. Zo heb ik bijvoorbeeld ook heel andere werktijden, namelijk van 09:00 tot 13;00 uur en dan van 16:00 tot 19:00 uur. 's Middags heeft men hier siësta en gaan veel winkels etcetera dicht. Eerst leek me het vervelend om een 'gat' in de dag te hebben, maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel prettig vind. Het is (gelukkig) nog niet al te heet graadje of 23), maar ik lijk gedurende de dag wel meer energie te verbruiken.

Wat eten betreft is het goed geregeld. Afgelopen week ben ik vooral opgetrokken met Emiel (hij vertrekt namelijk zaterdag naar Ibiza en ik neem zijn gebied over) en we aten in goed verzorgde hotels. Een van de eerste Spaanse zinnen die ik nieuw geleerd heb is dan ook 'Un billet por comar por favor', een bonnetje om te gaan eten. Dit halen we bij de receptie op en dan mogen we ons volproppen met de lekkerste gerechten. Natuurlijk wel een klein beetje op de lijn letten he? Ik moet tenslotte nog wel in mijn bikini passen, haha!

Aanstaande zaterdag ga ik mijn huidige appartement (en huisgenoot Frederik) in llloret verlaten en verhuis ik naar het appartement van Emiel, een dorp verderop.
Omdat ik een auto krijg, hebben we (met Emiel) gister even een stuk gereden, ik reed dus. ik rijd namelijk al jaren in een automaat, en aangezien we hier manuele auto's (en bergen) hebben, leek het me wel een fijn idee om samen even te oefenen. De auto viel slechts twee keer uit en op de berg was ik even in de war met schakelen, maar.. we hebben het gered! Emiel kan altijd nog rij-instructeur worden, hihi! ;)

Vandaag heb ik een vrije dag, ik geloof mijn eerste in vijf weken. Heerlijk een beetje aangerommeld, op het strand gelegen (en de zee aangeraakt!) en nu even een terrasje opgedoken waar gratis WiFi is. Straks wat boodschappen doen, koffer inpakken en vanavond komt een nieuwe collega dus volgens mij is het plan om gezellig met elkaar te gaan eten. Dat doen we zo'n beetje om de dag, erg gezellig! Dinsdag hebben we een lekkere cocktail uitgeprobeerd en vrijdag is Emiel zijn laatste avond, dus dat wordt tapas en naar de stripclub, haha! :P

Vanaf zaterdag sta ik er dus alleen voor, zal ik vast nog wel een paar keer verdwalen en dé verkeerde afslag nemen (waardoor je dus zonder dat je er vanaf kunt op de tolweg naar Barcelona of naar Girona terecht komt en 20km moet omrijden om weer terug te komen(, maar ik heb er zin in. Het is hier superleuk en ik ga knallen!!

Nu nog wat fotootjes posten en dan duik ik nog even de on in.

Hasta luego!
Besos xxx

  • 24 April 2014 - 18:09

    Anne:

    Oh, wat kriebelt het bij mij als ik dit lees.... volgens mij wil ik HEEL GRAAG volgend jaar (met jou) voor TC werken...

  • 24 April 2014 - 21:32

    Xander:

    Leuk, leuk :). Ik ga mn bezoekje binnenkort plannen. Klinkt allemaal weer veel te ideaal dit om thuis achter te blijven!

  • 24 April 2014 - 23:13

    Tanya Groesbeek:

    Dat lijkt mij ook ontzettend gaaf! Doe ik nu alvast wat ervaring op over het omgaan met Duitse gasten, Dan gaan we gelijk op ;)

  • 24 April 2014 - 23:17

    Tanya Groesbeek:

    Jaaaa, dat vind ik een fantastisch plan dat je gauw langskomt broertje! Hoog tijd om de Spanjaarden kennis te laten maken met de charme van broer en zus Groesbeek ;)

  • 25 April 2014 - 10:00

    Joanna:

    Waouh ! Ben trots op je dat je zo goed in het buitenland kan rijden, hihi... :-)
    xxx

  • 25 April 2014 - 10:21

    Dirk 'Zoef' Verrees:

    Hey Tanya,

    Jij hebt niet stil gezeten, niceee ;-).
    Hier bij ons valt het allemaal heel goed mee, maar ben dan ook een rookie hè.
    Is leuk om je verslag te lezen, van Doreen ook.
    Maar ik blijf nog ff old school en hou het bij reageren en af en toe een post op mijn pagina iets posten :-D xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanya

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 5967

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 12 April 2014

Trainingsweek op Mallorca!

24 April 2014 - 30 November -0001

Nu officieel op bestemming ;)

Landen bezocht: